Moga ini petunjuk/Jalan sebaiknya menjejaki MH370. Istikharah.


"Don't despair & never lose hope,cuz Allah is always by your side..InshaAllah" -beautiful lyric from Maher Zain-Insha Allah. The whole world stop and listen to this heartbreaking news where Malaysian Airline System flight code MH370 disappeared and lost as mystery. We don't even know where is exactly 777 aircraft is landing/ missing. Where are you MH370? Kami mengharapkan yang terbaik sesuatu keajaiban yang berlaku pada para penumpang yang terpilih oleh Allah SWT/ atau pun pada Pesawat MH370 itu sendiri. Kita punya senjata dan kekuatan adalah doa dan usaha yang penuh keikhlasan dan istiqamah serta menyerahkan segala usaha dan doa itu sebaik2 nya kepada PENCIPTA yang SATU. 

This video from MYNEWSHUB is the right way from us as a Muslim to pray and isti'kharah. Bukanlah dengan ritual2 yang menggunakan perantara atau sama sekali sebagai salah satu cara yang sangat bertentangan dengan Islam. Pengamal Perubatan Islam Ustaz Tuan Asmawi Tuan Umar hanya memohon kepada mereka yang terlibat dan berkuasa untuk memanjangkan lokasi ke arah daratan dalam menjejaki pesawat itu. Itu sahaja tiada sebarang ritual atau paksaan/andaian/spekulasi darinya mengenai kehilangan pesawat ini. Dia juga telah beberapa kali bersama jemaahnya menunaikan solat,hajat,istikharah dan sebagainya agar sedikit sebanyak membantu apa yang telah berlaku dalam menjejaki pesawat tersebut.

Ingatlah wahai yahudi/apa&siapa sahaja sekiranya benar spekulasi/andaian bahawa mereka dizalimi, INGAT..tiada apa yang dapat menyelamatkan kamu dan kamu sehingga suatu masa, perancangan kamu yang dianggap teliti akan berkecai dan hancur lumat! sehingga tidak dapat berselindung dan akhirnya tenggelam bersama nya kezaliman kerana seluruh umat Islam berdoa kepada Allah Swt. Kuasa yang Maha besar dari kuasamu, Perancang yang MAHA teliti dari perancanganmu, Sekiranya Spekulasi/;andaian ini tidak benar maka itu adalah kesilapan manusia dengan ego dan sifat buruk sangka yang tertanam dalam diri manusia, yang amat ditakuti Rasullullah SAW akan umatnya di akhir zaman ini yang tidak mampu mengenali fitnah, dan menghindari diri dari bisikan iblis. Wallahualam.. 


Semoga usaha mencari dan menyelamat dipermudahkan.





0 comments:

Post a Comment

Click for more info